Gulasz o smaku lasu i kilka słów o szybkowarze

Wszystko wskazuje na to, że ten rok wiele w moim życiu zmieni. Będą to zmiany pozytywne (mam taką nadzieję), ale wymagają pracy i czasu. Od kilku tygodni walczę więc z ciągłym zmęczeniem i brakiem czasu. Aby zwiększyć moje szanse w tej (nierównej) walce, dostałam od mojej kochanej Mamy szybkowar. Dość sceptycznie podeszłam do tego urządzenia, obawiałam się, że to tylko kolejny sprzęt, który będzie się kurzył na półce. Biję się w pierś i pokornie przepraszam za mój sceptycyzm. Uwielbiam to ustrojstwo! Jeśli tylko macie okazję, zaopatrzcie się w szybkowar. Już wiem, że dzięki temu mogę codziennie jeść świeży obiad i nie muszę poświęcać na to pół dnia. Ostatnio po pracy wpadłam głodna do domu, a 40 minut później na stole wylądował pyszny gulasz wołowy, miękki i aromatyczny. Czujecie to?! 40 minut z krojeniem warzyw i mięsa!!! No ok, grzyby zalałam wodą rano. 


SKŁADNIKI:

  • 500 g dobrej wołowiny na gulasz
  • 20 g suszonych prawdziwków + szklanka wody do namoczenia
  • 1 duża cebula
  • 2 łyżki oleju rzepakowego
  • 1 szklanka intensywnego bulionu wołowego
  • 1 łyżeczka rozmarynu
  • 1 łyżeczka tymianku
  • 1/2 łyżeczki ostrej papryki (lub mniej, jeśli wolisz łagodne smaki
  • 1/4 łyżeczki mielonego kminku
  • 1 łyżeczka sosu worcestershire
  • sól
  • pieprz
  • 1 łyżka mąki pszennej + 3 łyżki zimnej wody
  • szklanka kaszy jęczmiennej + woda i sól do gotowania

Rano, lub nawet dzień wcześniej zalej szklanką zimnej wody suszone grzyby.

Mięso oczyść i pokrój w kostkę 2x2 cm i oprósz odrobiną soli i pieprzu. Pokrój drobno cebulę. Grzyby odciśnij z wody (nie wylewaj jej!) i pokrój w mniejsze kawałki.

W szybkowarze rozgrzej olej, kiedy będzie gorący wrzuć mięso i chwilę obsmaż z każdej strony. Dorzuć cebulę i grzyby i smaż przez chwilkę (ok. 2 minuty). Wlej wodę z moczenia grzybów i bulion. Zamknij szybkowar i ustaw odpowiedni tryb (w moim jest to po prostu opcja "mięso").

W międzyczasie ugotuj na sypko kaszę jęczmienną.

Kiedy minie czas gotowania, ostrożnie otwórz szybkowar i przypraw gulasz. Jeśli chcesz go zagęścić, rozrób mąkę w odrobinie zimnej wody i stale mieszając wlej do gulaszu. Pamiętaj, że po zagęszczeniu mąką, potrawa musi się zagotować.


Gulasz podaj z kaszą jęczmienną i domową surówką lub buraczkami.

SMACZNEGO!

Komentarze